Mrtva priroda



Nije slučajno da sam za ovaj rad izabrala medij figurativnog slikarstva. Iako sam se dvoumila između ulja i akvarela ipak sam se odlučila za ulje. Akvarel se često percipira kao ''ženska tehnika'' što me istovremeno i smetalo i privlačilo, ali sam se ipak odlučila za ulje ponajprije radi toga što sam nedavno pročitala jedan intervju s  njemačkim umjetnikom George Baselitzom u kojem je na pitanje o značajnoj brojčanoj nadmoći muškaraca nad ženama među najplaćenijim suvremenim umjetnicima on odgovorio tvrdnjom da žene loše slikaju. To me privuklo ka slikarstvu, a posebice ka ulju na platnu kao najomiljenijoj 'muškoj' tehnici u kojoj su žene inferiorne. A i prije ovoga intervjua sam bila svjesna tradicionalnosti figurativnog slikarstva koje sam željela ovom slikom dovesti u vezu s tradicionalističkim odnosom prema ženi. Iako nisam četiri godine (još od treće godine na Akademiji) naslikala ozbiljniju sliku, nisam se zabrinjavala time hoće li ona biti prema visokim slikarskim kriterijima kvalitetno naslikana. Ako bi bila kvalitetno izvedena - mogla bih uvijek reći kako je u suglasju sa samim medijem koji je 'muški' pa zahtjeva kvalitetu, a ako bi bila loša - opet se mogu vaditi na činjenicu da sam žena pa da loša izvedba ne iznenađuje.

Osim što sam medij priziva tradicionalnost, kao motiv sam se odlučila prikazati vrlo tradicionalnu mrtvu prirodu. U 17. stoljeću je Norbert Schneider sastavio popis motiva gradirajući ih od najuzvišenijih i najplemenitijih biblijskih i mitskih scena, preko državničkih djela i portreta pa do životinja i pejsaža. Mrtva priroda zauzima posljednje mjesto na popisu jer prikazuje prirodu u kojoj nema duha, niži oblik života. Zanimljiva je i činjenica da su slike mrtve prirode uglavnom bila najniže plaćene u  vrijeme nastanka popisa što je zgodna podudarnost sa izostankom najplaćenijih (prema Baselitzu kvalitetnih) suvremenih umjetnica danas. Ono gdje želim učiniti odmak od sedamnaestog stoljeća jest sam izbor predmeta koje sam složila u kompoziciju. Muškom tradicionalnom tehnikom prikazujem najniži motiv mrtve prirode kojega povezujem sa ženom. Prikazujem predmete za uljepšavanje, predmete koje koriste majke - izdajalice, grudnjake za dojenje, a sve kako bi napokon sav taj tradicionalizam bio primjenjen na ženskim predmetima kao što je u stvarnosti koja nas okružuje primjenjen na samoj ženi i svim ulogama koje su joj u društvu dodjeljene - od uloge majke, supruge, radnice...

Still life, 100x80cm, ulje na platnu, 2014.

Still life, 100x80cm, ulje na platnu, 2014.
Still life, 100x80cm, ulje na platnu, 2014.

Still life
Oil on canvas , 100x80 cm X3, 2014. ( planned triptych)


It is not coincidence that I've chosen for this work the medium of figurative painting. Although I hesitated between oil and watercolor, finally I decided to paint in oil. Watercolor is often perceived as a '' female '' technique which made me both mind and appealing , but I decided to make the painting in oil , primarily because of the interwiew with a German artist Georg Baselitz I've recently read where he was asked about significant numerical superiority of men against women among the highest paid contemporary artists, and he responded by saying that women are bad painters . It attracted me to painting, and in particular to oil painting as favourite' male ' technique in which women are inferior . And even before this interview, I was aware of traditionalism of figurative painting that I wanted to correlate with this painting  the same way as the traditionalist attitude towards women . Although I haven't painted last four years, I'm not worried about whether the painting would be  high - quality painted . If it was well done - I could always say that is consistent with the very medium that is ' male ' and requires  quality , and if it was bad - again, you can not remove the fact that I am a woman, so that poor performance is not surprising.

Besides a medium that evokes traditionalism, as a motive, I decided to show a very traditional still life. In the 17th century, Norbert Schneider compiled a list of motives, ranking them from the loftiest and most noble biblical and mythological scenes, over portraits to the animals and landscapes. Still life is at the last place on the list because it shows the nature in which there is no spirit, a lower form of life. Also interesting is the fact that the images of still life generally was the lowest paid at the time the list which is a nice coincidence with the absence of highest-paid ( by Baselitz quality ) contemporary female artists today. What I wanted to do is to change  items in composition. Men's traditional technique showing the lowest motif of still life which I associate with women. Displaying items women  use for beautyfying, objects used by the mothers - a breast pump, nursing bras, and my goal is to apply traditionalism on these objects by painting them, as it is applied today on Croatian woman, and all the roles in her life - the role of mother, wife, worker ...


Torzo



Torzo je rad kojim sam željela uspostaviti vezu sa zaboravljenom sobom iz prošlosti. Kao djevojčica sam svoju pripadnost iskazivala sakupljačkim aktivnostima - sakupljala sam salvetice koje je moja majka sve ove godine čuvala u obiteljskoj kući u Slavonskom Brodu. Radi se o golemoj kolekciji različitih salvetica koje sam sakupljala i razmjenjivala s prijateljicama kroz čitavo osnovnoškolsko razdoblje, te ih sortirala ovisno o materijalu od kojih su izrađene, obliku, rijetkosti  i motivu kojega prikazuju. Od svih tih salveta sam se odlučila iskaširati torzo sadašnje ja. Danas sam žena od trideset godina čije je tijelo potpuno izborano iskustvom majčinstva koje me duboko promijenilo.
Moju žensku pripadnost više nije potrebno dokazivati aktivnošću kao što je sakupljanje salveta, ona je sveprisutna na mojemu tijelu prema kojemu izrađujem kalup/negativ u kojega ću ukaširati te vrijedno sakupljane salvete kako bih od jedne kolekcije nastala potpuno druga kolekcija  - hrpa istovjetnih torza kojima se želim pomiriti s vlatitim tjelesnim 'ja' tako da suočim publiku s tim visećim ljušturama koje će im se nametnuti, koje će im smetati, kroz koje će se morati provući i koje će morati dotaknuti i maknuti s puta kako bi prošli. Svu svoju neugodu nastalu otkrivanjem vlastite sebe ovim radom želim podijeliti s publikom koja će tu nelagodu osjetiti provlačeći se među iskaširanim ljušturama. Ta blaga nelagoda kod publike bi trebala biti izazvana činjenicom da su se našli u situaciji u kojoj im ulazim nepozvana u privatni prostor.
Svjesna sam  i činjenice da rad upravo zbog izbora materijala koketira s kičem u današnjem vremenu u kojemu su hobby art tehnike (među kojima je i takozvana salvetna tehnika) visoko profitabilni biznis zahvaljujući upravo ženama.
Rad Torzo je još uvijek u procesu nastanka. Trenutno kaširam šesti u svojoj kolekciji i nadam se da će ih biti sveukupno 20 do 25 kako bi ih mogla izložiti u nekom galerijskom prostoru gdje će napokon u interakciji s publikom dobiti svoj puni značaj.

Skulpturalna instalacija, kaširani papir,
veličina promjenjiva (veličina pojedine skulpture cca 30x40x60 cm), 2014.


Torso
Spatial sculptural installation , bonded paper , variable size (the size of individual sculptures approximately 30x40x60 cm ), 2014.

Back in the 2002nd year in fourth grade of secondary school, I first saw a photograph taken in 1961. showing the happening Yard by Alan Kaprow . Even today when I think of that photo I have the same chills that I felt the 2002nd year because I was aware of how radical that idea was . This idea seemed to stray deep into the past because it seems to methat it would be as radical today in the 2014 as it was at the time of the occurrence . Although this work can be read with a lot of different positions , I was most intrigued by the position of the audience . The photography clearly shows the problems that audience who came to exhibition was faced with . The crowd was forced to participate in the work .
Many authors believe that their work a result of introspection and that the position of the audience is that one should put himself in the position of the author , and there is no need for explanation because that's all clearly visible in art work . In this way, artistic expression becomes an alibi and the answer to every question , and the audience comes into the position of a silent observer , and my attitude is just that the audience is the one who needs to find answers to their own questions as well as I have found some answers to my own questions , thinking about work of Alan Kaprow .

It is why I wanted to find a way to actively engage the audience in this work , and it seems to me that the easiest way to do so is to make use of the fact of their physical presence in the gallery space . I have already tried to implement similar idea using drawing as a media in work called Grey , and this time I decided to do a bunch of sculptures that I produced using my own torso . The imagined I set a bunch of these hanging shell into gallery space through which the audience will have to sneak to get to the rest of the exhibition . I want simboliclly raise awareness that women make more than a half of population, and using my own body and the material which I diligently collected all the childhood I give all of the torsos my own identity . The sculptures are made out of the same mold them and that unifies them , but the very fact that they are made from negatives of my torso and napkins that I collected throughout my childhood, I wanted to give them my own personality and get into the personal space of each individual visitor of the exhibition .

New in




U poslijednje vrijeme sam se okrenula tradicionalnim medijima. Završila sam jedan kolaž i jedno ulje koje je bilo nekakva vrsta vježbe za slike koje planiram naslikati. Prvotno sam se dvoumila hoću li slikati u ulju ili akvarelu, ali kad sam završila ovo ulje bila sam sigurna da je ulje ispravan izbor. Akvarel me privukao jer je često karakteriziran kao ''ženska tehnika''. Kad se sjetim akvarela odmah pomislim na Slavu Raškaj. A rad će se baviti ženskim pitanjima (ne želim previše otkriti). No ipak sam se odlučila za ulje. Akvarel je oskvrnut kičem za razliku od ulja, a i lakše je naslikati sliku uljem jer se greška preslika, a kod akvarela ta mogućnost nije na raspolaganju. Osim toga trenutno radim i na torzu kojega se nadam izvesti u tehnici kaširanog papira. Mnogo ideja, a malo vremena. Evo za sada i ne baš tako reprezentativnih fotografija autoportreta. Na žalost su fotografirane doma gdje nemam toliko prostora. To je posebno problematično za kolaž, ali čim ga budem izložila negdje u galeriji odmah ću uplodati kvalitetniju fotografiju.

Autoportret, kolaž na medijapanu, 2x2,5m, 2014.
                                                                                 detalj            
Self-portrait
Collage on MDF , 2x2.5m , of 2014.

Self-portrait is a collage on MDF size 2x2,5m . It consists of four identical plates on top of which are glued square fragments of photographs cut from pornographic magazines. Each square in the work abounds in content and when viewed from a distance it makes one small part of a self-portrait. In this way, I wanted to ask a question how  viewer looks at a woman ( me) and examine how aware are we of the perception of women as sexual objects within contemporary media .


Akt








Akt (Nude). PVC foil on plexiglass, 70x100 cm, 2012.  


Porno






Video still







                                                  Porno, 7' video, 2010.